Ännu en vecka försäsongsträning!

Träningen fortsätter. Denna vecka har det hittills (t o m torsdag kväll) blivit löpning måndag ca 2.5 km i slottskogen. Tisdag, innebandy 1,5 h med älvstrandens a-pojk som Kiwi tränar för de hade kort om folk och jag tackade ja till att komma o träna med killarna som var duktiga och kämpade bra, blev imponerad av deras målvakter som var riktigt bra.
Tränade sedan 1 timma med Högsbo AIK, det var också med dem jag löptränade måndagen. Där spelade vi 4 mot 4 på en ganska liten plan, spelet var väl inte någon höjdare och det var ojämna lag för mitt lag vann med 17 -2, så stora siffror skulle det inte bli men det andra laget kämpade väl inte så mycket defensivt direkt.

Torsdag blev det coopertest med 0302 på stenkullens fina idrottsplats och där sprang jag 2,4 km alltså 6 varv på en 400 m bana. Det var stekande sol runt 19 tiden och det var ganska tungt att löpa men med mycket vilja så spurtade jag in på 11 min blankt och det är jag riktigt nöjd med. Enligt tabeller efter ålder osv så var det i alla fall bra så jag är klart nöjd. Blev slagen av några yngre grabbar men kom ändå inte sist på den tiden. Efter det så var det spänst träning och lite stations övningar med styrka och löp och sist häckhoppning och kulstötning. Ett tufft pass som varade i två timmar så fredag blir vila och lördag troligtvis någon form av löpning.

Känner väl att jag kommit ca 65 procent i form nu och med ca 5 v kvar till serierna börjar så känner jag nog att det ska gå att komma i bra form så man inte blir rundad av alla. Måste bara fixa min hook på klubban för jag skjuter för högt och för ojämt men det går lätt att fixa. Längtar grymt mycket efter att spela första träningsmatchen, får se vilken klubb det blir men ska känna på ett par och se vad som känns mest kul och där man får bra träning. Ha det så kul ute i spåret alla innebandyälskare vi kanske ses i höst.

Kommentarer
Postat av: jonas berka b

vad e det för lag ni spelar med [noltorp]

2007-10-22 @ 00:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0